سیستم کارکرد توزین نوار نقاله (Belt Scale)

سیستم کارکرد توزین نوار نقاله (Belt Scale)


سیستم توزین نوار نقاله امروزه در سراسر دنیا استفاده می شود. در بخش های متنوع صنایع مانند بسته بندی و در بخش های مونتاژ این دستگاه را به صورت کاربردی استفاده می کنند. وظیفه اصلی که این دستگاه بر عهده دارد جابجایی و حمل و نقل تمامی اجسام در واحدهای متنوع می باشد.

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش تقاضای جامعه، سرعت عمل در تولید و همچنین رساندن تولید به حجم سرانه مورد تقاضا از اهمیت زیادی بین تولیدکنندگان برخوردار است. همچنین با توجه به افزایش هزینه های تولید، تعیین دقیق میزان تولید و مواد اولیه در بررسی میزان سود و زیان بسیار حائز اهمیت است از این رو به منظور برطرف نمودن نیازهای مذکور سیستم توزین نوار نقاله (Belt Scale) به چرخه اندازه گیری و فرآیند تولید اکثر صنایع افزوده شده تا علاوه بر حصول دقت ایده آل در مقایسه با روشهای اندازه گیری قدیمی مانند روش حجمی بدون نیاز به توقف در روال تولید و بصورت پیوسته (دینامیک) عمل توزین را انجام دهد.

جابجایی بار با این دستگاه از مکانی به مکان دیگر بدون وقفه می باشد. نوارهای نقاله را به گونه ای می سازند که هر یک از نیروهای هم مرکز به صورت یکنواخت می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. نیرو و تنش جداگانه ای به دستگاه وارد نمی شود و این مورد یکی از مهمترین مزیت های سیستم کالیبره است.


اندازه گيري وزن مواد عبوري از روي نوار نقاله توسط سيستم توزين نوار نقاله انجام ميشود . با استفاده از اين سيستم وزن لحظه اي ،Rate عبوري و مقدار كل مواد عبوري روي نوار نقاله اندازه گيري ميشود. اين سيستم با اندازه گيري سرعت نوار توسط يك ENCODER و اندازه گيري وزن لحظه اي يك قسمت از نوار كه طول توزين ناميده ميشود . با استفاده از يك نرم افزار هوشمند انتگرال گيري ميزان كل مواد عبوري را محاسبه مينمايد.
خطاي سيستم توزين نوار نقاله به پارامترهاي زير بستگي داشته و اين خطا ميتواند بين  0.5% تا 2% متناسب با اين پارامترها متغير باشد.

 كشش يكنواخت نوار نقاله
شيب نوار نقاله
نوسان  Rate مواد عبوري ازروي نوار
سرعت نوار
 كيفيت جنس و ساختار نوار


دستگاه توزین نقاله کاربردهای اصلی اش در چه زمینه است؟


کالیبره توزین نوار نقاله در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. شما می توانید این دستگاه را در پتروشیمی کاربردهای زیادی دارد. در واقع شما می توانید در بخش های متنوع پتروشیمی دستگاه را به کار بگیرید.

در صنایع لاستیک و در صنایع فولاد این قطعه کاربرد زیادی دارد. همچنین باید بدانید که در کارخانه های خوراک دام و طیور برای جابجایی بار از این دستگاه استفاده می کند.

در کارخانه های شیشه سازی، سرامیک سازی و کاشی این دستگاه را استفاده می کنند. کاربردهای زیادی از این دستگاه در معادن ماسه و شن، زغال سنگ و… دریافت می شود. بنابراین شما بر اساس نوع کارخانه و صنعت تان می توانید یکی از مدل های متنوع این دستگاه را خریداری کنید.

 

دقت دستگاه توزین نوار نقاله چقدر است؟


دقت نمایشگر توزین نوار نقاله بسیار بالا می باشد. ۱%±، ۰٫۵ %± و ۰٫۲۵ %± میزان محاسبه این دستگاه است.
اگر می خواهید دقت زیادی از این دستگاه دریافت کنید باید بدانید که سیستم های توزین دارای ۴ لودسل هستند و دو عدد آیدلر روی آنها به کار گرفته می شود.

این قطعات دقت دستگاه را تامین می کنند. وزن هر یک از محصولات را این دو قطعه بدون خطا نشان می دهند. عرض تسمه، میزان بارگذاری که تسمه دارد و فاصله بین آیدلرها و لودسل ها زمان انتخاب کردن سیستم اهمیت زیادی دارند.

مشخصاتی که مربوط به نوع برنامه می باشد را هم باید بررسی کنید و سپس دستگاه را خریداری نمایید. تمامی مواردی که نشان دهنده سیستم دقیق دستگاه می باشد را باید در نظر داشته باشید و سپس دستگاه را استفاده نمایید.

انصراف از نظر
*