مقایسه لودسل آنالوگ در مقابل لودسل دیجیتال

Analog vs Digital Load Cells

مقایسه لودسل آنالوگ در مقابل لودسل دیجیتال

لودسل وسیله ای است که یک نوع انرژی را به دیگری تبدیل می کند و در درجه اول برای تولید سیگنال الکتریکی که میزان آن به طور مستقیم با میزان نیرویی که اندازه گیری می شود مرتبط است. به عبارت ساده ، لودسل یکی از ساده ترین و دقیق ترین ابزارهای اندازه گیری نیروی و وزن هستند.


بسیاری از صنایع از لودسل ها برای مدیریت وزن با دقت بالا استفاده می کنند زیرا داده های اندازه گیری بار غیر تهاجمی و بسیار دقیق را ارائه می دهند. لودسل نصب شده به راحتی و درستی می توانند  اندازه گیری هایی را به اندازه 0.03 تا 1 ٪ بدست آورند و لودسل های سفارشی را می توان تقریباً برای هر کاربردی طراحی کرد.

دو نوع اصلی لودسل ، آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. در اینجا یک مختصر و ساده از هر دو نوع آورده شده است.

لودسل آنالوگ:

محبوب ترین شکل لودسل یک سلول آنالوگ است که استرس و فشار وزن را اندازه گیری می کند. این سنسورهای سنجش کرنش به سترین گیج بار وصل شده اند و هنگامی که وزن بر روی آن قرار می گیرد ، این سلول خم می شود. سپس فشار کرنش باعث کشش مقاومت می شود و مقاومت آنها تغییر می کند. این مقاومت سپس به ولتاژ تبدیل می شود ، که از طریق سیم به نمایشگر ارسال می شود تا یک اندازه گیری دقیق و واقعی  ارائه شود.

 

لودسل دیجیتال:

به عبارت ساده ، تفاوت بین لودسل آنالوگ و دیجیتال نحوه پردازش سیگنال آنها است. آنها از سه مزیت اصلی استفاده میکنند:

  • قدرت سیگنال: در لودسل دیجیتال سیگنال های سنجش فشار با ولتاژهای الکتریکی آنالوگ شروع می شوند ، اما در این نوع لودسل ها آنها به طور خودکار بلافاصله به سیگنال های دیجیتال تبدیل می شوند. به طور کلی ، این سیگنال ها ولتاژی بین دو تا شش ولت استفاده می کنند ، به این معنی که سیگنال دیجیتال کاملاً قوی تر از آنالوگ است.
  • محتوای سیگنال: یک لودسل دیجیتال داده ها را از هر سلول بار ارسال میکند ، در مقایسه با لودسل های آنالوگ که فقط از ولتاژ الکتریکی یک سلول استفاده می کنند . این اطلاعات از یک زبان باینری ، مشابه رایانه ها استفاده می کند ، و از آنجا که این اطلاعات باینری از تداخل سیگنال های رادیویی ، الکترومغناطیسی و دما در امان است ، بسیار پایدارتر از آنالوگ است.
  • نرخ نمونه داده ها: این پارامتر مشخص می کند که چقدر سریع یک لودسل می تواند اطلاعات خود را اندازه گیری نماید. به جای لودسل های آنالوگ که اطلاعات را به طور مداوم در زمان واقعی ارائه می دهند ، سلولهای بار دیجیتال بیت اطلاعات را همزمان ، چندین بار در ثانیه می گیرند.این بدان معنی است که لودسل های دیجیتال می توانند صدها اندازه گیری را از صدها لودسل تکی در چند ثانیه اندازه گیری کنند. در حالیکه لودسل های سفارشی برای کاربردهای پیچیده ای مورد نیاز هستند ، لودسل دیجیتال معمولاً اولین انتخاب است.
انصراف از نظر
*